زعفران, زعفران سرگل, زعفران سرگل سوپر نگین

زعفران سوپر نگین

محصول سال‌های اولیه تا سال‌های سوم و چهارم، دارای کلاله های بزرگتر و کیفیت بیشتری نسبت به محصول سال‌های پایانی برداشت هستند و همچنین این الگو هرساله برای فصل برداشت نیز صادق است. طوری که گل روزهای اولیه فصل برداشت دارای کلاله های خیلی بزرگتر و باکیفیت تری هستند که به عنوان زعفران اول فصلی شناخته می‌شوند.

زعفران‌های اول فصلی به علت قطر خیلی زیاد کلاله های آن به صورت سرگل پاکسازی شده و با استفاده از دستگاه‌‌های مدرن در کمترین زمان ممکن طوری خشک و فرآوری می‌شوند که پیچ سرکلاله‌ها که حالت شیپور دورهم تنیده شده‌اند، باز و پرس شوند تا پس از خشک شدن ظاهری مانند شیپورهای سرخ رنگ قطور با دهانه‌های بزرگ داشته باشند.

این روش فرآوری باعث می‌شود تا زعفران‌های اول فصلی ضمن حفظ کیفیت خود دارای ظاهری بسیار زیبا، لوکس و مشتری پسند باشند. این نوع زعفران به عنوان زعفران سرگل سوپرنگین شناخته می‌شود که بهترین نوع زعفران است و بالاترین قیمت را بین انواع زعفران دارد.

زعفران سوپرنگین خود نیز با توجه به ابعاد قلم و ظاهر کلاله‌ها به انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شود که بهترین آن رویال نگین یا همان سوپرنگین اتویی است که بیشترین سهم صادرات را دارد. مهم ترین ویژگی این نوع زعفران کیفیت بالا در کنار ظاهر لوکس و زیبا است. رشته های زعفران سرگل سوپرنگین، یکدست، ضخیم و خوش رنگ هستند چراکه بین آنها هیچ اثری از ریشه های سفید یا بخش زرد رنگ کلاله رشته های زعفران دیده نمی‌شود.

زعفران سوپرنگین از نظر میزان کروسین و سافرانال یعنی عیار رنگ دهی و عطر تفاوت چندانی با انواع دیگر زعفران‌های سرگل از جمله زعفران نگین ندارد و قیمت بالای آن فقط به علت قلم بزرگتر و ظاهر لوکس‌ آن نسبت به انواع دیگر سرگل است. به همین علت این نوع زعفران بیشتر مناسب صادرات به کشورهای دیگر و استفاده در پک کادو و هدیه‌های لوکس می‌باشد.

حراج جشنواره پاییزه دهساران

0 روز 00 ساعت 00 دقیقه 00 ثانیه

دیدگاهتان را بنویسید