استان خراسان رضوی

مزارع زعفران ده‌ساران

دشت‌های شهرستان فاروج و قوچان

به دلیل آب و هوای مناسب، میزان بارندگی بیشتر و حاصل خیزی زمین‌ها، در شهرستان‌های فاروج و قوچان، کشاورزی رونق بیشتری داشته و برخلاف دیگر مناطق خراسان که بیشتر به صورت تک محصولی فقط زعفران می‌کارند، در این مناطق در کنار زعفران انواع غلات و صیفی‌جات نیز کشت می‌شود.

همین امر موجب شده است تا به دلیل کاشت دوره‌ای محصولات مختلف و استحراحت دادن و به اصطلاح آئیش انداختن مزارع، املاح مورد نیاز زعفران، طی دوره‌های مختلف کاشت به زمین بازگردد. به همین دلیل هرساله زعفران تولید شده در شهرستان‌های فاروج و قوچان برخلاف شناخت عموم جامعه، به عنوان کامل ترین نمونه از لحاظ وجود املاح معدنی، موادمغذی و عیار کروسین و سافرانال، شناخته می‌شود.

بهترین زمین برای کاشت زعفران، زمینی است که خاکش دارای بافت لومی متوسط باشد چون هم باید بتواند مواد غذایی و آلی را در خود حفظ کند و هم زهکشی و نفوذپذیری مناسبی برای تهویه و آبرسانی به گیاه داشته باشد، همچنین خاک زمین مورد نظر باید دارای PH بین 6و7 باشد و از لحاظ داشتن مواد موردنیاز گیاه زعفران مانند سدیم، آلومینیم، سلیسیم، فلور و …. کاملا غنی باشد، چراکه باید مواد موردنیاز رشدو تکثیر زعفران را تا 7 سال تامین کند.

به همین دلیل همواره ما قبل از کاشت پیاز زعفران، با نمونه برداری از زمین های مختلف و  انجام انواع آزمایشات، بهترین زمین را برای کاشت زعفران انتخاب کرده و در طی 7 سال دوران داشت، با نمونه برداری ها و مراقبت های دوره‌ای از آفت زدگی و بیماری‌ گیاه جلوگیری می‌کنیم. همچنین هرساله هنگام برداشت محصول، با ارسال کلاله‌ها به آزمایشگاه، محصول خود را عیارسنجی کرده تا از کیفیت زعفران تولیدی اطمینان حاصل کنیم.

هر ساله در فصل برداشت « آبان ماه » گل‌های زعفران هر روز پس از برداشت، در کارگاه های مخصوص پاک کردن گل‌ها، توسط کارگران خانم به صورت سرگل پاک می‌شوند و کلاله‌ها پس از پاکسازی جهت فرآوری و خشک کردن به کارگاه فرآوری ده‌ساران منتقل می‌شود.

ما در ده‌ساران به منظور حفظ کیفیت، زعفران را با استفاده از دانش روز و دستگاه‌های مدرن فرآوری می‌کنیم. در مرحله اول با استفاده از دستگاهی که خود طراحی کرده‌ایم، فرایند گرده گیری صورت می‌گیرد، طوری که پس از این مرحله گرده‌های زردرنگی که روی اطراف کلاله‌ها نشسته‌اند، گرفته می‌شود. در مرحله بعدی کلاله‌ها، درون دستگاه الک زعفران ریخته میشوند تا به صورت دون دون و جدا از هم روی قالب‌های خشک‌کن قرار گیرند و هر لایه را با استفاده از پارچه از دیگر لایه‌ها جدا می‌کنیم. در مرحله آخر هم بسته به نوع سرگلی که می‌خواهیم « نگین یا سوپرنگین » قالب‌ها را درون خشک کن مخصوص خود قرار می‌دهیم تا پس از گذشت 10 تا 15 دقیقه زعفران خشک به دست آید.

پدران ما، نسل در نسل زعفران کار بوده‌اند و ما نیز به دلیل عشقی که نسبت به کشاورزی داشتیم، ادامه دهنده راه آنها هستیم. ما با تجربه پدران خود و بکارگیری خلاقیت و نوآوری و همچنین دانش روز در تمامی مراحل تولید زعفران از کاشت تا برداشت و فرآوری، همواره سعی در ارتقاء کیفیت محصول خود داریم و هیچگاه متوقف نمی‌شویم، چرا که باور داریم، ایران و ایرانی شایسته بهترین‌هاست و باید قبل از صادرات باکیفیت ترین زعفران‌های تولید داخل به جای حاشیه نشین‌های خلیج فارس، توسط هم‌وطنان عزیزمان مصرف شود. به همین منظور با طراحی این فروشگاه سعی داریم تا باکیفیت ترین زعفران تولید کشور را بی‌هیچ واسطه‌ای به صورت مستقیم به دست شما هم‌وطنان عزیز برسانیم.

به امید سرفرازی جاودان ایران و ایرانی

رستوران ها و عطاری‌ها می‌توانند به منظور همکاری و دریافت نمایندگی فروش از طریق راه های زیر با ما در تماس باشند. همکاران ما در هر ساعت از شبانه روز پاسخگو شما عزیزان خواند بود.

 

شماره تماس:

09018872014 – 09152559125


ویدئو‌های برداشت و فرآوری محصول

مزارع زعفران و کارگاه فرآوری ده‌ساران

زعفران دهساران

dehsaran saffron

ما در دهساران همه تلاش خود را بکار گرفته‌ایم تا سالم‌ترین و باکیفیت‌ترین محصول ممکن را برای شما هم‌وطنان عزیز تولید کنیم چراکه شما با ارزش‌ترین دارایی‌ما و رضایت و خرسندی‌تان بزرگ‌ترین هدف و افتخار ماست. امیدواریم تا همواره با یاری خداوند در مسیر خدمت به ایران و ایرانی سربلند و پیروز باشیم.

خبرنامه

آخرین اخبار و اطلاعیه ها از طریق ایمیل برای شما ارسال خواهد شد.

شبکه های اجتماعی

آدرس: استان خراسان شمالی شهرستان فاروج

شماره تماس: 09018872014

ساعت کاری: 10 الی 15 و 16 الی 22

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
0 علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من